vendredi 30 novembre 2012

Week-end reflection contest - The Chinese Wall Character

Every end of the summerdays, in the courtyard of the house where I live, a strange chinese word appears every evening, coming from a windows of the building across the street :


My cat Winter is obviously very interested by Sino-Japanese lighting linguistics...

I can't help it : I have play with it, of course !



If anyone knows the meaning of that word, don't hesitate to leave a comment... I'm very eager to have at last a translation, cause my cat can't get the right one, and it bothers her.


Thanks for your visit, please click on the image below yo see many other reflections :


31 commentaires:

  1. What a great reflection for the day and I do love the look on your cat's face!! Delightful!! Let us know if you find out what the definition is!!!

    RépondreSupprimer
  2. I think it's an alien language sent from a UFO. :-) Very strange but very cool! It's nice to see your cute cat too.

    RépondreSupprimer
  3. Réflexions délicieux et intrigant. Salutations.

    RépondreSupprimer
  4. It is a fine looking reflection, but not recognizable as a Chinese character, at least not to me. Cats are often puzzled by the world, so don't worry.

    RépondreSupprimer
  5. Cela semble étrange et mystérieux, j'aime ton chat très concerné, et tes doigts qui apparaissent ! very funny

    RépondreSupprimer
  6. Secret signs and nice idea

    RépondreSupprimer
  7. Chez nous, quand quelque chose est illisible on dit que c'est écrit par un chat. Une piste? (Ah! Ah! cool le truc des ombres - je sais faire le lapin, le loup et la vieille grand mère qui mange ses crottes de nez).

    RépondreSupprimer
  8. Great reflection and so much fun to read your post ~;)

    RépondreSupprimer
  9. That is very interesting. The cat would like to know what it says as would you. I cannot help you there.
    Thanks for visiting my blog today and you nice comment.

    RépondreSupprimer
  10. LOL ! peut être que cela veut tout simplement dire "chat" ? ;-)

    RépondreSupprimer
  11. as a Chinese, I see it as mirror image of 22. Sorry, can't help.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thanks for this input : at least now I'm sure it is not Mandarin... ;)

      inversed 22 ?

      I'm going to dig ths one, thanks !

      Supprimer
  12. Creative! Great post for the theme!

    RépondreSupprimer
  13. What clever captures. So unique and clever. I think I would have been playing with the shadows, too. Love the picture. genie

    RépondreSupprimer
  14. Très drôle ! Votre chat n'est pas fluide en mandarine?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. (O_o C'est quand même flippant la traduction google, en fait...)

      Non mon chat ne parle pas couramment mandarin...

      Mais elle parle Mi-ow et Rhaoumio, deux dialectes chats qui font d'elle une traductrice très demandée lors des conférences de Paix Féline de quartier...

      Supprimer
  15. This is all very mysteripous! I am curious what it means!

    RépondreSupprimer
  16. ★ ☺ ★ ☺ ★
    Bonjour Chère Tsuki ☺
    Un petit coucou en ce dimanche
    Très chouettes ces ombres chinoises !!!
    Meilleures pensées de Thaïlande
    GROSSES BISES et bonne journée ☺ !!!!
    ★ ☺ ★ ☺ ★

    RépondreSupprimer
  17. Tsuki,
    What an interesting reflection it is!! Your cat looks very interested in it. The Chinese character is written in more abbreviated style. Sorry, I can not read it. I am curious what it says.

    keiko

    RépondreSupprimer
  18. Beautiful!

    But maybe it's Korean ...

    RépondreSupprimer
  19. Intriguing symbols - nice capture.

    Thanks for your visit. I admire your commitment and discipline. It can't be easy. I have learned (with age) that proper diet is so important to our health. I used to not even think twice about eating fast food and donuts, etc.

    RépondreSupprimer
  20. Pour moi ça ressemble à des serpents stylisés.
    Mais aussi à des caractères sur les tuiles du Mah-jong.
    J'aime ton chat admiratif et étonné en mm temps. Qui voudrait percé ce mystère, attraper ce faisceau de lumière, cette forme étrange et jouer avec mais ami ou ennemi ?

    RépondreSupprimer
  21. Je crois que ça veut dire, amène ton appareil photo et fais-nous une jolie série!
    Ah ben voilà, c'est fait!
    J'aime les ombres chinoises!
    Alors, celles-là elles veulent dire que tu es contente de partager tes belles photos avec nous;o)


    ***
    Bises et bonne nuit Tsuki****

    ps: je suis en retard parce que j'ai eu une semaine de ouf et en plus Blogger m'avait piqué mon profil, mes boîte e-mail et mes blogs!!!
    remarque valait mieux qu'il fasse ça une semaine comme celle-ci que pendant une semaine où j'aurais rien eu à faire;o)

    RépondreSupprimer
  22. Chat de porcelaine ,en décor de jardin , s'anime et manifeste face au slogan des publicités MIAM- MIAOU

    RépondreSupprimer
  23. OH! Good for you for seeing these! Wonderful, Tsuki!

    RépondreSupprimer
  24. hihi, sorry but I can´t help your cat. :)

    RépondreSupprimer
  25. Seul le chat connaît la réponse!

    Et pour utiliser des expressions à la mode:
    -J'y crois pas!
    -Ca fait peur!

    Y aura-t-il un prochain épisode à ce billet fantastique ?

    RépondreSupprimer
  26. Voici réinventé le spectacle en plein air pour chats blancs. Qu'on se le dise.
    Belle journée.

    Roger

    RépondreSupprimer

Tous les commentaires sont les bienvenus !

Mais Google m'a fourni un widget qui envoie les commentaires anonymes des nuisibles directement dans le dossier SPAM de mon employeur pour analyse. Je ne les reçois plus dans ma boite mail et je ne peux plus les lire. Ne soyez pas donc surpris si je n'y répond pas.

Comments are welcome !!!

But Google has provided me a widget that sends anonymous comments from armfull persons directly in a SPAM folder of my employer for analysis. I do not get them in my inbox anymore, I cannot read them, so do not be surprise if I do not provide an answer to them.