vendredi 7 décembre 2012

Week-end reflection contest - Made in L.A.

Sometime ago, I took pictures of an photo exhibition called Made in L. A. taking place in the main street of St Nicolas de Redon...  The theme was products of my area, the Loire-Atlantique.

Here is a reflection I caught on the display of one of the pictures :


L. A. stands here for Loire-Atlantique
This one of the most famous local productions in Brittany : the earthenware bowl with your name written on it...

Thanks for your visit, please click on the image below yo see many other reflections :


29 commentaires:

  1. What a great reflection for the day!! I love the bowl!! Looks like a fun exhibition and a fun day as well!

    RépondreSupprimer
  2. Un bol breton à la sauce américaine !

    RépondreSupprimer
  3. J'aime les photos de mains! des mains qui travaillent sont des mains qui pensent , dit une citation; Très joli cliché , et marrant en plus (je suis sure que tout le monde pensera à "l'autre" L.A.! :o))
    Bon weekend!

    RépondreSupprimer
  4. Nice shot! When I think of Brittany I think of oysters and earthenware but when I think of LA I think of Los Angeles or maybe Louisiana. Now I'll think of Loire-Atlantique too. :-)

    RépondreSupprimer
  5. Ah, et oui, ces bols sont superbes, on en a deux depuis des années pour nos filles, qui les adorent, et les utilisent toujours, tous les jours, bien que les petits morceaux aux bords pour les tenir se sont cassés maintes fois, et recollés chaque fois...

    RépondreSupprimer
  6. A perfect reflection image. I like that it isn't obvious at first!

    RépondreSupprimer
  7. Deliciosa composición, maravilloso reflejo. Saludos.

    RépondreSupprimer
  8. Fine shot of painting the bowl plus a great reflection.

    Thanks for your visit and comment on my blog.

    RépondreSupprimer
  9. Not only a capture of the reflection but a capture of the delicate hands of the artist as well! Nicely done!

    RépondreSupprimer
  10. super photo! and of course los angeles is so vain they think your talking about them ;)

    RépondreSupprimer
  11. Interesting, the hands of an artist at work.

    RépondreSupprimer
  12. Great art and a creative picture!
    Hope you have a good time of Desember.
    Thank you so much for all your nice commens, I appreciate that.
    God Bless You!

    RépondreSupprimer
  13. Made in moi !! AA je prends aussi !! pourquoi pas
    Je plaisante

    RépondreSupprimer
  14. joli,ha les bos breton une partie de mon enfance ;)

    RépondreSupprimer
  15. Qui n'a pas un bol breton à son prénom chez soi ? quelle detérité de ceux qui décorent.

    RépondreSupprimer
  16. Ah les fameux bols bretons " bol d'air iodé" bol aussi ou je n'en avais pas car je n'ai jamais pu mettre la main si l'un deux ayant porté mon nom ( je reconnais qu'il est compliqué et peu courant :-))) jolie réflexion Tsuki !
    Bonne semaine pensée à tes minous trop mignons
    Sacha

    RépondreSupprimer
  17. A great image indeed. Please have a good new week ahead.

    RépondreSupprimer
  18. Je crois bien qu'il nous en reste encore un dans nos placards, de ces bols à oreilles. Nous les avons utilisés , puis nos enfant, et nos petits enfants. Continueront-ile la coutume ? je ne sais pas.
    Belle semaine, Tsuki,

    Roger

    RépondreSupprimer
  19. Buying local art is always wonderful ... I'm glad you exlained the "LA" because of course it would mean something different over here. A beautiful picture.

    RépondreSupprimer
  20. "Made in L.A." made me smile. That's a fine reflection as well.

    RépondreSupprimer

Tous les commentaires sont les bienvenus !

Mais Google m'a fourni un widget qui envoie les commentaires anonymes des nuisibles directement dans le dossier SPAM de mon employeur pour analyse. Je ne les reçois plus dans ma boite mail et je ne peux plus les lire. Ne soyez pas donc surpris si je n'y répond pas.

Comments are welcome !!!

But Google has provided me a widget that sends anonymous comments from armfull persons directly in a SPAM folder of my employer for analysis. I do not get them in my inbox anymore, I cannot read them, so do not be surprise if I do not provide an answer to them.